Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2011 18:31 - ПО МАРКЕС
Автор: andromen Категория: Поезия   
Прочетен: 2901 Коментари: 6 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                   „На полковника никой не му пише...”

 

 

Телефонът, като свидетел, мълчи забравен от всички

или бъгнат небрежно от диспечера по Вселена,

а по пощата – само фактури. Кой писмо да ти пусне? -

сякаш мъртва душа съм, изпълзяла от сенките.

 

И часовникът с ножици точни душата ми реже:

„излишен – излишен – излишен – човек...”.

A квартирата тясна някак порасна в империя,

из която разхождам пантофи през дългия ден.

 

„На полковника никой не иска да пише...” –  

прозаично клише с тежест на лична съдба.

И ме смачкват жестоко-бетонно стените,

непотребен, невидим и чужд за околния свят.

 

Даже съседското куче, дето залудо ме джафка,

от презрение престана сутрин да ми говори.

Не препикава колата трикрако по джантите

и не влачи сплъстени валма в коридора.

 

Бродя залудо и търся Човек по бавните улици,

че аверите вече са с кръвно и не пият кафе,

ала няма дори за кого да се гръмна ритуално в гърдите

или да скоча с навито на примка въже...

 

Утре, макар и умрял, сам ще си бия камбаните

и ще припявам с мухите, огласящи литургията...

Нека Дяволът да ме търси в списъка с талибаните,

а пък аз ще си пия с дядо Матейко ракията.




Гласувай:
19



1. zabunova - Човек се стъписва
03.04.2011 19:23
пред толкова силна поезия! Може би за пръв път употребявам "поезия" без притеснение и уговорки! Истинско, искрено, песенно, но как да кажа "хубаво", като страшно ме натъжава, но и аз се питам какво направихме с живота си...и защо...ни е толкова трудно да сме щастливи...Стихотворението е недостижимо! Поздравления!
цитирай
2. smile999 - Дълго чаках нов стих, и знаех, че ще си заслужи чакането!
04.04.2011 21:34
Няма нужда от коментар.
Просто, прочетох, и наистина...човешка болка, въпреки, че е само нормално чувство.Ако я няма нея, няма да оценим щастието.
цитирай
3. andromen - Благодаря
05.04.2011 20:12
zabunova написа:
пред толкова силна поезия! Може би за пръв път употребявам "поезия" без притеснение и уговорки! Истинско, искрено, песенно, но как да кажа "хубаво", като страшно ме натъжава, но и аз се питам какво направихме с живота си...и защо...ни е толкова трудно да сме щастливи...Стихотворението е недостижимо! Поздравления!

...Нали всеки си носи кръста...Вероятно това е смисълът - пътя по Виа де ла роса...
цитирай
4. andromen - Още веднъж благодаря...
05.04.2011 20:13
smile999 написа:
Няма нужда от коментар.
Просто, прочетох, и наистина...човешка болка, въпреки, че е само нормално чувство.Ако я няма нея, няма да оценим щастието.

Е, значи сме оставили "белег от подкова" в подреждането на думите...
цитирай
5. tota - Самотата...
25.03.2012 10:10
Накрая застига мисля всеки ...

Поздрави!
цитирай
6. mariniki - да...
16.05.2012 17:18
вече знам...
силна, великолепна поезия..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andromen
Категория: Поезия
Прочетен: 265929
Постинги: 131
Коментари: 285
Гласове: 1590
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930