Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2012 14:01 - Стих за който получих втора награда в националният конкурс за поезия в памет на Добромир Тонев (първа не се присъжда)
Автор: andromen Категория: Поезия   
Прочетен: 2709 Коментари: 8 Гласове:
10

Последна промяна: 26.03.2012 16:23


                       Клепало 

                                    

 

От мойта малка, килната на юг камбанария,

не виждам твърде от световната поляна...

Крадец на думи е успял олтара да разбие

и с две-три строфи ми отмъкнал скритата поанта.

 

Залостил вратнята на черепа – параклис

и ме обрекъл цял живот римувано да пърхам,

между разчитане на зографисаните знаци

и своята съдба, комай напълно сбъркана...

 

Дъската на клепалото отколе падна,

навярно зад прочетените чужди книги,

и глух и ням в абсидата ще си остана

за своите, макар с пирон да се подписах...

 

Клисарят вероятно е умрял или открил е

на златния телец между чатала вимето

и няма кой да ми помогне тишината да разбия,

и кой да ми забърка във копанята мастилото...

 

Какво ли ще остане от градежа ми със кръста,

стърчащ по мъжки в Нищото на делника?! –

май само тиклата, която клепе мъдро в пруста

двоичен код, е знак за бъдещите поколения...

 

Но Господ всичкото, което трябва, вижда –

горко на този, дето черква няма във полето!

Ще бъде сам във себе си зазиждан

от непосилна лекота на битието!




Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. georgibogdanow - Привет,
28.03.2012 18:46
от това, което съм чел от теб мога да съм сигурен, че истински харесвам стиховете ти! Успех ти желая и занапред, както и вдъхновение!
цитирай
2. andromen - ...
29.03.2012 16:41
Благодаря.
цитирай
3. veselinvalev - Поздрави за наградата! Ако бях в ...
19.04.2012 21:56
Поздрави за наградата! Ако бях в журито щях да убедя останалите му членове да ти присъдим първа награда :)))
цитирай
4. andromen - ...
21.04.2012 09:39
veselinvalev написа:
Поздрави за наградата! Ако бях в журито щях да убедя останалите му членове да ти присъдим първа награда :)))

Благодаря, приятелю. Ала считам, че самото събитие (което означава: Поезията е жива!) е достатъчно само по себе си - атмосферата, ангажимента, публика - всичко !
Това е като в романа на Рей Бредбъри "451 градуса по Фаренхайт" - заявяваме: "...аз съм "Война и мир"", "аз съм Звездите са мои", "пък аз - "Далечените обещават"...)
цитирай
5. veselinvalev - Дичките, дичките - те мойте.
24.04.2012 09:49
andromen написа:
veselinvalev написа:
Поздрави за наградата! Ако бях в журито щях да убедя останалите му членове да ти присъдим първа награда :)))

Благодаря, приятелю. Ала считам, че самото събитие (което означава: Поезията е жива!) е достатъчно само по себе си - атмосферата, ангажимента, публика - всичко !
Това е като в романа на Рей Бредбъри "451 градуса по Фаренхайт" - заявяваме: "...аз съм "Война и мир"", "аз съм Звездите са мои", "пък аз - "Далечените обещават"...)


Твоят коментар, Ваньо, ме накара да си спомня нещо поразително.
Щерка ми ще да е била на годинка и нещо. Държах я в ръцете си вкъщи на терасата и тя ми сочеше с пръстче звездите по вечерното небе. Това са звездичките, моето момиче, и казах. Тогава тя без да сваля поглед от звездите каза нещо поразително: "Дичките, дичките - те мойте." Това беше първото цялостно изречение, което тя произнасяше. Почти се разплаках от умиление, възхищение и удивление. Моето едногодишно момиченце познаваше поезията на Любомир Левчев без да я е чела. Или може би четеше поезията на звездите. Все още съм умилен, възхитен и удивен. Човешкото съзнание е нещо уникално поразително.
цитирай
6. mariniki - и пак те поздравявам...
16.05.2012 17:15
най-сърдечно..
цитирай
7. troia - Поздрави
03.08.2012 19:12
и от мен! И аз се пробвах в този конкурс, но не ме класираха. Сега разбирам защо. Моят стил на писане е съвсем различен, темите също.Твоето стихотворение е написано като от самият Д.Тонев, с неговият замах. Пожелавам ти още много успехи!
цитирай
8. marrta - Голямо стихотворение е това. И цялостно, изведено до край - като онези църкви със сухата римска зидария - държи здраво
25.10.2016 16:56
респект. Горко на този дето черква няма в полето! Много хубаво - и с тази килната на юг камбанария ( моята на изток :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andromen
Категория: Поезия
Прочетен: 265916
Постинги: 131
Коментари: 285
Гласове: 1590
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930